Revisión del Frente Occidental: Paisaje, Turismo y Patrimonio
DOI:
https://doi.org/10.25145/j.pasos.2018.16.079Keywords:
.Abstract
En las últimas décadas, algunas voces alertaron sobre el surgimiento de nuevos destinos morbosos, donde el principal producto básico era la muerte. El turismo oscuro, el turismo de Thana, el turismo de guerra, etc., cuestionaban el carácter hedonista de los productos de la arena y el sol. Sin embargo, si se mira más de cerca, es tentador decir que la guerra y la cultura están inextricablemente entrelazadas. De esta creencia parte el presente libro que se titula The Western Front: landscapes, tourism and heritage, escrito por Stephen Miles. El objetivo principal de esta obra consiste en discutir las tensiones conceptuales entre el olvido y la rememoración de batallas y episodios de conflictos pasados. Aunque se ha escrito mucho sobre los sitios arqueológicos de los frentes de batalla dejados por la Segunda Guerra Mundial, se dice menos sobre el frente occidental de la Primera Guerra Mundial. A lo largo de estos años, el frente occidental se ha situado como un sitio muy demandado por los turistas y visitantes interesados en conocer más a fondo lo sucedido en este histórico y gran conflicto militar.
Downloads
References
Korstanje M. 2016. The Rise of Thana Capitalism and Tourism. Abingdon: Routledge.
Saunders, N. 2017. “Modern Conflict Archeology”. In Western Front: landscape, tourism and heritage. Miles, S. Barnsley, Penn & Sword Archeology (ix‑xi).
Stone, P. R. 2006. "A dark tourism spectrum: Towards a typology of death and macabre related tourist sites, attractions and exhibitions". Turizam: znanstveno‑stručni časopis, 54(2): 145‑160.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
I confirm that the work is original (of my/our authorship), and that it will not be submitted to other journals or publications until the final resolution of the review process in PASOS, RTPC.
I authorize the publication of my work by PASOS, PSTN of free and open access in any of the formats that I deem appropriate, for an indefinite period of time and as a non-remunerated collaboration.
Likewise, the author(s) understands that the published work may be linked or deposited on any server or included in other publications (republication), provided that the new place and/or new edition references the original publication and acknowledges the authorship and copyright ownership of PASOS RTPC publications.
Authors understand that a plagiarism-self-plagiarism check will be performed, and the article may be removed at any time from the editorial flow.