TURISMO CULTURAL. IDENTIDADES NEGOCIADORAS

Authors

  • Maximiliano Emanuel Korstanje

DOI:

https://doi.org/10.25145/j.pasos.2016.14.070

Keywords:

patrimonio, turismo cultural, etnocentrismo

Abstract

Esta reseña del libro se centra en un punto de vista crítico del libro, Turismo Cultural, negociando identidades. Se fomenta el concepto de turismo cultural combinando una rica plataforma conceptual realizada por los estudios de turismo, con la teoría del consumo del lugar. Aunque este libro alcanza algunos momentos interesantes, hay algunas limitaciones o puntos que deben ser puestos bajo la lupa del escrutinio. Hasta qué punto la cultura y el turismo cultural no sólo son construcciones occidentales, sino que también favorecen la creación de un discurso etnocéntrico que invisibiliza al Otro no europeo.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maximiliano Emanuel Korstanje

References

Anderson, B. (2006). Imagined communities: Reflections on the origin and spread of nationalism. London, Verso Books.

Comaroff, J. L., & Comaroff, J. (2009). Ethnicity, Inc. Chicago, University of Chicago Press.

Krippendorf, J. (2010). Holiday makers. Oxford, Taylor & Francis.

Korstanje, M., & Busby, G. (2010). Understanding the Bible as the roots of physical displacement: the origin of tourism. E-Review of Tourism Research, 8(3), 95-111.

Korstanje, M. E. (2012a). Examining the Norse mythology and the archetype of Odin: The inception of Grand Tour. Turizam: znanstveno-strucni casopis, 60(4), 369-384.

Korstanje, M. 2012b. Reconsidering cultural tourism: an anthropologist’s perspective. Journal of Heritage Tourism, 7(2), 179-184.

MacCannell, D. 2011. The ethics of sightseeing. Berkeley, University of California Press.

Meethan, K. 1996. Consuming (in) the civilized city. Annals of tourism research, 23(2), 322-340.

Salazar, N. B. 2013. Envisioning Eden: Mobilizing imaginaries in tourism and beyond (Vol. 31). Oxford, Berghahn Books.

Tzanelli, R. 2004. Constructing the ‘cinematic tourist’The ‘sign industry’of The Lord of the Rings. Tourist Studies, 4(1), 21-42.

Urry, J. 2002. The tourist gaze. London, Sage.

Vannini, P. (2012). Ferry tales: Mobility, place, and time on Canada’s west coast. New York, Routledge.

Downloads

Published

2016-07-24

How to Cite

Korstanje, M. E. (2016). TURISMO CULTURAL. IDENTIDADES NEGOCIADORAS. PASOS Revista De Turismo Y Patrimonio Cultural, 14(4). https://doi.org/10.25145/j.pasos.2016.14.070

Issue

Section

Reseñas de Publicaciones

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >> 

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
1
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
N/A
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted: 18% 
33%
Days to publication 
498
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Publisher 
Instituto Universitario de Investigación Social y Turismo. Universidad de La Laguna (España) - Instituto Universitario da Maia ISMAI (Portugal)