CULTURAL TOURISM. NEGOTIATING IDENTITIES

Autores/as

  • Maximiliano Emanuel Korstanje

DOI:

https://doi.org/10.25145/j.pasos.2016.14.070

Palabras clave:

heritage, cultural tourism, ethnocentrism

Resumen

This book review is centred on a critical viewpoint to the book, Cultural Tourism, negotiating identities. It fosters the concept of cultural tourism combining a rich conceptual platform performed by tourism studies, with the theory of place consuming. Although this book reaches some interesting moments, there are some limitations or points which should be placed under the lens of scrutiny. To what an extent culture, and culture tourism not only are western construals, but also conducive to the creation of an ethnocentric discourse that invisibilizes the non european Other.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Maximiliano Emanuel Korstanje

Citas

Anderson, B. (2006). Imagined communities: Reflections on the origin and spread of nationalism. London, Verso Books.

Comaroff, J. L., & Comaroff, J. (2009). Ethnicity, Inc. Chicago, University of Chicago Press.

Krippendorf, J. (2010). Holiday makers. Oxford, Taylor & Francis.

Korstanje, M., & Busby, G. (2010). Understanding the Bible as the roots of physical displacement: the origin of tourism. E-Review of Tourism Research, 8(3), 95-111.

Korstanje, M. E. (2012a). Examining the Norse mythology and the archetype of Odin: The inception of Grand Tour. Turizam: znanstveno-strucni casopis, 60(4), 369-384.

Korstanje, M. 2012b. Reconsidering cultural tourism: an anthropologist’s perspective. Journal of Heritage Tourism, 7(2), 179-184.

MacCannell, D. 2011. The ethics of sightseeing. Berkeley, University of California Press.

Meethan, K. 1996. Consuming (in) the civilized city. Annals of tourism research, 23(2), 322-340.

Salazar, N. B. 2013. Envisioning Eden: Mobilizing imaginaries in tourism and beyond (Vol. 31). Oxford, Berghahn Books.

Tzanelli, R. 2004. Constructing the ‘cinematic tourist’The ‘sign industry’of The Lord of the Rings. Tourist Studies, 4(1), 21-42.

Urry, J. 2002. The tourist gaze. London, Sage.

Vannini, P. (2012). Ferry tales: Mobility, place, and time on Canada’s west coast. New York, Routledge.

Publicado

2016-07-24

Cómo citar

Korstanje, M. E. (2016). CULTURAL TOURISM. NEGOTIATING IDENTITIES. PASOS Revista De Turismo Y Patrimonio Cultural, 14(4). https://doi.org/10.25145/j.pasos.2016.14.070

Número

Sección

Reseñas de Publicaciones

Información del artículo

Metric
Este artículo
Otros artículos
Revisores/as por pares: 
2,4 promedio

Perfil evaluadores/as:  N/D

Declaraciones de autoría:

Declaraciones de autoría:
Este artículo
Otros artículos
Disponibilidad de datos: 
N/D
16%
Financiación externa: 
N/D
32% con financiadores
Conflictos de intereses: 
N/D
11%
Metric
Para esta revista
Otras revistas
Artículos aceptados: 18% 
33%
Días hasta publicación: 
498
145

Indexado: {$indexList}

Editor y equipo editorial
perfiles
Editorial: 
Instituto Universitario de Investigación Social y Turismo. Universidad de La Laguna (España) - Instituto Universitario da Maia ISMAI (Portugal)