Design of a measuring instrument for the comparative analysis of tangible cultural resources

Authors

  • Isabel Montero Muradas
  • Juan Ramón Oreja Rodríguez

DOI:

https://doi.org/10.25145/j.pasos.2005.03.019

Keywords:

Cultural tourism, Marketing, Tangible cultural resources, Rasch Model

Abstract

The formulation of marketing strategies of cultural tourism needs a correct evaluation of tan- gible cultural resources available to support them. In this research, we carry on a methodology, on the basis of Rasch Model, for the design of an instrument of measurement, that permits to establish a hierar- chy, depending on its availability level, not only for cultural resources but the for towns in which they are located. The data used are of towns of Canary Community register in the Guide of Resources and Cultural Places of the Canary Islands.

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Author Biographies

Isabel Montero Muradas

Isabel Montero Muradas es Catedrática de Escuela Universitaria de Comercialización e Investigación de Mercado de la Universidad de La Laguna. Doctora en Contabilidad y Administración de Empresas ULL. Doctora en Historia del Arte ULL

Juan Ramón Oreja Rodríguez

Juan Ramón Oreja Rodríguez es Catedrático de Organización de Empresas de la Universidad de La Laguna Doc- tor en Ciencias Empresariales Universidad Autónoma de Madrid

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Published

2005-05-28

How to Cite

Montero Muradas, I., & Oreja Rodríguez, J. R. (2005). Design of a measuring instrument for the comparative analysis of tangible cultural resources. PASOS Revista De Turismo Y Patrimonio Cultural, 3(2), 245–255. https://doi.org/10.25145/j.pasos.2005.03.019