New tourists looking for a new product: The cultural heritage

Authors

  • Beatriz Martín de la Rosa

DOI:

https://doi.org/10.25145/j.pasos.2003.01.015

Keywords:

culture, heritage, cultural tourism

Abstract

The tourism is dynamic. At the present time, the tourists want nature and culture, not only sun and beach. New tourists and new products (Cultural tourism) appear. To analyze some of these conse- quences is objetive of this article.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Beatriz Martín de la Rosa

Licenciada en Filosofía por la Universidad de La Laguna, desarrolla su tesis doctoral desde la perspectiva de la antropología social sobre las relaciones existentes entre turismo y desarrollo sostenible en la isla de El Hierro (Islas Canarias)

References

Beck, U. 1998 [1997] ¿Qué es la globalización? En Comas, D. (1998), Antropología económica, Barcelona: Ariel

García, J. 1998 “De la cultura como patrimonio al patrimonio cultural”, Política y Sociedad, 27: 9-20.

Herbert, D. 1995 Heritage, Tourism and society, London: Mansell.

Ibarra, J. 2001 “Análisis de la oferta de turismo cul- tural en España”, Estudios Turísticos, 150: 15-40.

Prats, L. 1997 Antropología y Patrimonio. Barcelona: Ariel.

Richards, G. 2001 “El desarrollo del turismo cultural en Europa”, Estudios Turísticos, 150:3-13.

Rodríguez Regueira 2001 “La reinvención cosmopolita de la autenticidad”. En www.naya.org.ar-/turismo

Santana Talavera, A. 2003 “Patrimonios culturales y turistas: unos leen lo que otros miran”. PASOS: Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 1(1): 1-12.

Schouten, F. 1995 “Heritage as Historical Reality”. En Herbert, D (ed.), Heritage, Tourism and society, London, Mansell, pp: 21-31.

Smith, V. y Eadintong, W. 1994 Tourism alternatives. Chichester: John Wiley & Sons.

Smith, V. 2001 Hosts and Guests Revisited: Tourism Isuues of the 21 st Century. New York: Cognizant Communication Corporation.

Urry, J. 2000 [1995] Consuming Places. London: Routledge.

Published

2003-06-30

How to Cite

Martín de la Rosa, B. (2003). New tourists looking for a new product: The cultural heritage. PASOS Revista De Turismo Y Patrimonio Cultural, 1(2), 155–160. https://doi.org/10.25145/j.pasos.2003.01.015

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
0
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
N/A
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted: 18% 
33%
Days to publication 
5970
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Publisher 
Instituto Universitario de Investigación Social y Turismo. Universidad de La Laguna (España) - Instituto Universitario da Maia ISMAI (Portugal)