The mix of service marketing: bases for analyzing the religious tourism of Marian sites in the Bajío of Mexico

Authors

  • Luis Enrique Ferro Vidal Universidad de Guanajuato

DOI:

https://doi.org/10.25145/j.pasos.2024.22.027

Keywords:

Religious tourism, Sanctuary, Religious practices, services, mix of the marketing

Abstract

This book reviews the mix of services marketing, which focuses its study on religious tourism taking as a case study the San Juan de los Lagos sanctuary in Mexico. This book projects the theoretical proposal of the mix in marketing to study sanctuaries or sacred spaces and to configure through a theoretical and methodological framework the construction and definition of tourist attractions of a religious nature to position them in the market.

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Author Biography

Luis Enrique Ferro Vidal, Universidad de Guanajuato

Egresado de la Licenciatura de Antropología Social ENAH, maestría en Filosofía (UAQ) y Dr. en Ciencias Antropológicas (UAM-I) Actualmente es Profesor de Tiempo Completo del Depto. Estudios Culturales, Demográficos y Políticos Campus Celaya-Salvatierra de la Universidad de Guanajuato. Ha realizado investigaciones sobre los grupos indígenas otomíes del semidesierto queretano y chichimeca jonaz en el estado de Guanajuato. Cuenta con publicaciones científicos y de divulgación. Actualmente es SNI 1 que otorga el Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología. Dentro de sus reconocimientos están: En el año 2014 recibió la medalla al Mérito Universitario que otorga la UAM-I, y en el 2008 obtuvo la segunda mención honorífica del Premio Nacional Wiberto Jiménez Moreno de Investigación en Cultura Regional. Sus líneas de investigación versan sobre temas de identidad, cultura, religión y memoria.epto. Estudios Culturales, Demogràficos y Polìticos. Universidad de Guanajuato

References

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Published

2024-04-19

How to Cite

Ferro Vidal, L. E. (2024). The mix of service marketing: bases for analyzing the religious tourism of Marian sites in the Bajío of Mexico. PASOS Revista De Turismo Y Patrimonio Cultural, 22(2), 399–403. https://doi.org/10.25145/j.pasos.2024.22.027

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Instituto Universitario de Investigación Social y Turismo. Universidad de La Laguna (España) - Instituto Universitario da Maia ISMAI (Portugal)