Do we know the visitors of Castilla-La Mancha? A comparative analysis of tourists versus day-trippers

Authors

  • Águeda Esteban Talaya
  • Carlota Lorenzo Romero
  • María Encarnación Andrés Martínez
  • María del Carmen Alarcón del Amo

DOI:

https://doi.org/10.25145/j.pasos.2011.09.052

Keywords:

tourism, Castilla-La Mancha, Dav-trippers, tourists, tourist habits

Abstract

The tourist sector is the least affected by the economic crisis. The quality of this sector is improving every year, which is impacting positively on aspects such as: tourism experience, travel habits and demand of tourist services by tourists and same-day visitors. In this work, based on the analysis of socio-demographic profile, the travelling experience, the habits and the expenditure, we try to study in depth the knowledge of the differences and similarities that arise between tourists and same-day visitors during the tourist trip to Castilla-La Mancha in 2009. This knowledge permits a better understanding of tourist demand and to adapt the tourist supply to the needs of same-day visi- tors and tourists.

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Author Biographies

Águeda Esteban Talaya

Área de Comercialización e Investigación de Mercados. Facultad de CC. Jurídicas y Sociales de Toledo. Uni- versidad de Castilla-La Mancha.

Carlota Lorenzo Romero

Área de Comercialización e Investigación de Mercados. Facultad de CC. Jurídicas y Sociales de Toledo. Universida Castilla La Mancha

María Encarnación Andrés Martínez

Área de Comercialización e Investigación de Mercados. Facultad de CC. Jurídicas y Sociales de Toledo.

María del Carmen Alarcón del Amo

 Área de Comercialización e Investigación de Mercados. Facultad de CC. Jurídicas y Sociales de Toledo.

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Published

2011-10-16

How to Cite

Talaya, Águeda E., Lorenzo Romero, C., Andrés Martínez, M. E., & Alarcón del Amo, M. del C. (2011). Do we know the visitors of Castilla-La Mancha? A comparative analysis of tourists versus day-trippers. PASOS Revista De Turismo Y Patrimonio Cultural, 9(04), 531–542. https://doi.org/10.25145/j.pasos.2011.09.052