Analysys of El Último Tren (Corazón de Fuego)
Keywords:
Cultural Heritage, Uruguay, developmentAbstract
The present document is an analysis of the film The Last Train directed by Diego Arsuaga with a script written by himself in collaboration with Fernando León de Aranoa; the story, which was written by Andrea Pollio and Andrés Scarnone is brought to the screen with the photography of Hans Burmann and set to music by Hugo Jasa.
The perspective of analysis is briefly cinematic although the aim is mainly to identify the cultural aspects involved. The set of documents used for this analysis brings together discursive arguments around the link between the preservation of cultural heritage and the somewhat antagonistic role of the issue of economic development posed by the paradigm of globalization.
Downloads
References
Asociación Uruguaya Amigos del Riel. Montevideo, Uruguay. Recuperado el 15 de enero de 2014: http://www.trenesavapor.com/index.html
Bienes protegidos. Patrimonio Uruguay. Comisión del Patrimonio Cultural de la Nación. Montevideo, Uruguay. S. f. Recuperado el 15 de enero de 2014: http://www.patrimoniouruguay.gub.uy/innovaportal/v/33491/35/mecweb/ piezas_artisticas?breadid=null&3colid=33490
Bienes impedidos de salir del país. Patrimonio Uruguay. Comisión del Patrimonio Cultural de la Nación. Montevideo, Uruguay. S. f. Recuperado el 15 de enero de 2014: http://www.patrimoniouruguay.gub.uy/innovaportal/v/33491/35/mecweb/ piezas_artisticas?breadid=null&3colid=33490
Faulkner S. Literary Adaptations in Spanish Cinema. Boydell & Brewer Ltd. (pp. 64)
Historia. Administración de Ferrocarriles del Estado, Uruguay, s. f. Recuperado el 15 de enero de 2014, de http://www.afe.com.uy/ contenidos/historia.htm
Huellas de la Represión. Identificación de centros de detención del autoritarismo y la dictadura (1968-1985). Investigación. Centro de Fotografía de Montevideo, Uruguay. Recuperado el 16 de enero de 2014 en: http://cdf.montevideo.gub.uy/investigaciones/huellas-de-la-represion/identificacion-de-centros-de-detencion-del-autoritarismo-y
Jasa, Hugo (s. f.) Labiografía.com. HGM Network S. L., 2000-2014. Recuperado el 15 de enero de 2014: http://www.labiografia.com/ ver_biografia.php?id=29404
La capacidad de gestión cultural. Agenda Iberoamericana de la Cultura. Antecedentes y perspectivas de la cooperación cultural en Iberoamérica. 18 y 19 de julio. Santiago de Chile.
Listur J. M. Entrevista a la Presidenta de la Comisión del Patrimonio Cultural de la Nación, Ing. María Simon. Patrimonio. Comisión del patrimonio cultural de la nación. Ministerio de educación y cultura. Núm. 1 (pp. 6 – 17). Uruguay.
Moneta, C. J. Identidades y políticas culturales en procesos de globalización e integración regional. En N. García & C. J. Moneta (Coords.), Las industrias culturales en la integración latinoamericana (pp. 21-34). México: Grijalbo.
Patrimonio. Comisión del patrimonio cultural de la nación. Ministerio de educación y cultura. Núm. 1. Uruguay.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
I confirm that the work is original (of my/our authorship), and that it will not be submitted to other journals or publications until the final resolution of the review process in PASOS, RTPC.
I authorize the publication of my work by PASOS, PSTN of free and open access in any of the formats that I deem appropriate, for an indefinite period of time and as a non-remunerated collaboration.
Likewise, the author(s) understands that the published work may be linked or deposited on any server or included in other publications (republication), provided that the new place and/or new edition references the original publication and acknowledges the authorship and copyright ownership of PASOS RTPC publications.
Authors understand that a plagiarism-self-plagiarism check will be performed, and the article may be removed at any time from the editorial flow.